Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

262) דני, מנהל בכיר, החליט להכניס לארגונו ניהול לפי יעדים (MBO). דני נפגש עם הכפופים לו במטרה להשיג הסכמה על המטרות והיעדים שיבצעו, כך שבשלב מאוחר יותר יהיה לדני ולכפופים לו אמצעי מדידה יותר כמותי ואובייקטיבי של טיב הביצועים. לשם כך דני הציב את היעדים בצורתS.M.A.R.T., אך דני אינו זוכר מהם ה-R וה-T בשיטה.

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

263) תומר, מנהל בכיר, החליט להכניס לארגונו ניהול לפי יעדים (MBO). תומר נפגש עם הכפופים לו במטרה להשיג הסכמה על המטרות והיעדים שיבצעו, כך שבשלב מאוחר יותר יהיה לדני ולכפופים לו אמצעי מדידה יותר כמותי ואובייקטיבי של טיב הביצועים. לשם כך תומר הציב את היעדים בצורת S.MA.R.T., אך דני אינו זוכר מהם ה-S וה-M בשיטה.

1
done
by
מיין לפי

264) דני ביקר לאחרונה בכנס בנושא ניהול לפי יעדים MBO. דני מאוד התחבר לשיטה והחליט להביא את שיטת ניהול זו גם לחברתו. דני, שהקשיב בכנס להרצאת המשך כיצד להציב את היעדים והמטרות החליט להציבם כך שיעמדו בA. מהי התשובה המתאימה?

1
done
by
מיין לפי

265) תומר, שביקר לאחרונה בניו יורק, ביקש לעלות למונית שבדיוק הורידה לקוח. נהג המונית השיב לו שהוא מצטער אבל בדיוק גמר את מכסת הנסיעות שהציב לו ליום העבודה הנוכחי. תומר, תהה מדוע נהג ירצה לוותר על נסיעה נוספת. מה יכולה להיות לכך הסיבה?

1
done
by
מיין לפי

266) צדק ארגוני נחלק לשלושה מרכיבים מרכזיים. בתמונה הבאה נמחק הכתוב, בחרו את מרכיבי הצד הארגוני הנכונים:

1
done
done
done
by
מיין לפי

267) הצדק הארגוני, נחלק לשלוש קטגוריות. אחת מהקטגוריות הינה צדק חלוקתי. הצדק החלוקתי נתמך ע"י תיאוריית ההוגנות של אדאמס, האומרת כי כל תנאי הוגנות מייצר תחושה אצל העובד. התאימו בין תנאי ההוגנות לתחושה:

1
done
done
done
by
מיין לפי

268) בתיאוריית ההוגנות של אדאמס – נטען כי כשאר עובד תופס חוסר הוגנות נוצר לחץ פסיכולוגי לפעולה. בחר את הפעולות הנכונות למצב זה:

1
done
done
done
done
done
done
by
מיין לפי

269) תחת הצדק הארגוני, מלבד הצד החלוקתי הנתמך בתיאוריית ההוגנות של אדאמס ישנו הצדק הפרוצדורלי מבני והצדק של היחסים. מהי ההגדרה של הצדק הפרוצדורלי ושל צדק היחסים?

1
done
by
מיין לפי

270) במקרה הבא נדון בצדק פרוצדורלי בפעולה. חברה שהייתה בקשיים נאלצה לבצע הפחתת שכר של 15% בשני מפעלים: *במפעל א' הורדת השכר לוותה בהסברים מפורטים. *במפעל ב' הורדת השכר לא הוסברה. התאימו בין התוצאות למפעל שמתאים להן:

1
sentiment_very_satisfied
done
by
מיין לפי

271) צדק ארגוני נחלק לשלוש קטגוריות – צדק חלוקתי, צדק פרוצדורלי-מבני וצדק יחסים. מהן ההמלצות היישומיות שהיית נותן לשמירה על הצדק הארגוני?

1
done
done
done
done
by
מיין לפי