Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מיטל מרוויחה טוב בעבודתה כדיילת ב"אל על" והיא מקבלת הטבות רבות בדמות טיסות חינם לחו"ל. למרות שמיטל לא מסתדרת עם הבוס שלה, היא בוחרת שלא לעזוב את עבודתה כי אינה רוצה לוותר על ההטבות שהיא מקבלת. שיקולייה לא לעזוב משקפים:

1
done
מחויבות מתמשכת: התמדה הנובעת מתפיסת אין-ברירה או עלויות עזיבה גבוהות.
by
מיין לפי

נחמה, מנהלת משאבי אנוש בארגון ס"ס החליטה לבדוק באמצעות ראיונות מה יכול לתרום לשביעות הרצון של העובדים. המסקנות העיקריות שעלו הועברו להנהלת הארגון ופורסמו בפני כלל העובדים, תוך פירוט הדרך בה מיושמות מסקנות אלו במדיניות המחודשת של הארגון. מעשייה של נחמה- פרסום הממצאים לעובדים והשתלבותם במדיניות הארגון משקפים-

1
done
צדק פרוצדורלי-  ההוגנות הנתפסת של תהליך קבלת ההחלטות בארגון. צדק פרוצדורלי מבני – על מנת שההחלטות הארגוניות תיתפסנה כהוגנות יש להקפיד על:  מתן אפשרות לעובדים להביע דעתם בקשר לתהליך קבלת ההחלטות וההחלטה שהתקבלה.  מתן אפשרות לתיקון טעויות.  עקביות ביישום נהלים וחוקים.  קבלת החלטות באופן לא מוטה. צדק פרוצדורלי יחסי – איכות הטיפול הבינאישי.  שקיפות, כבוד ויושר
by
מיין לפי

דני מנהל משאבי אנוש של חטיבת הסופגניות טוען שאם יספקו לעובדים המצטיינים תחושת אוטונומיה וגיוון המוטיבציה שלהם תגב והם יעבדו במלוא הקיטור כדי לספק את הדרישות הגוברות לסופגניות לפני החג. יוסי עמיתו מחטיבת הסביבונים שזה עתה סיים קורס בהתנהגות ארגונית טען שיש צורך להעלות להם את השכר. דני עונה לי כי העלאת שכר כזו אינה יעילה משום שאינה מעלה את המוטיבציה. בהסתמך על תיאוריית שני הגורמים של הרצברג, מי מהמנהלים צודק?

1
done
by
מיין לפי

נורית אוהבת לבקר במסעדת "כנרת" כשהיא מגיעה לשם היא מריחה ניחוחות של תבשילים המזכירים לה את בית הוריה. מה המנגנון הפועל פה והגורם לנורית לאהוב את מסעדת כנרת?

1
done
by
מיין לפי

רונית, בחורה מאוד יפה מגיעה לראיון קבלה למשרת נהול בכירה. היא מקבלת הודעה לאחר כשבוע כי לא התקבלה לעבודתה הנכספת. מבירור נוסף עולה כי המראה החיצוני שלה מנע ממנה לקבל את העבודה, משום שהמראיינים חשבו שאם היא יפה היא בטח גם טיפשה. במונחים של הטיות תפיסתיות אילו מהבאים סביר כי התרחש?

1
done
by
מיין לפי

כאשר יש במפעל מנהל מסוג Y סביר להניח שהעבודה תתבצע:

1
done
by
מיין לפי

אביגדור הוא מנהל מפעל לייצור ברגים שנקלע לקשיים כלכליים. כתוצאה מכך הוא מפטר עובדים רבים ודורש מהעובדים שנותרו להגביר באופן משמעותי את שעות העבודה שלהם. רונן יו"ר וועד העובדים הוזמן לישיבת ההנהלה כדי לדון בדרישות העובדים. הוא תבע תוספת לשכר החודשי 600 ש"ח לכל עובד, אך למעשה היה מוכן להסתפק בתוספת של 150 ש"ח לשכר החודשי. אביגדור הסכים להעלות את שכר העובדים ב 200 ש"ח לחודש בתנאי שהעובדים יקבלו את דרישותיו לגבי הגברת שעות העבודה. טכניקת השכנוע בה השתמש רונן היא:

1
done
" דלת בפרצוף": סירוב לבקשה ראשונה גדולה מעלה סבירות להיענות לבקשה שנייה קטנה יותר. מחייב סמיכות זמנים.
by
מיין לפי

דלית סיימה תואר ראשון בתקשורת והצטרפה לחברת הפקות קטנה. מלאת התלהבות היא הגיעה כל בוקר לישיבת הצוות עם הצעות ותוכניות עבור האירועים המתוכננים. להפתעתה שאר חברי הצוות התעלמו מהצעותיה. לאחר כחודש דליה הגיעה לישיבות צוות ולא העלתה הצעות כלל. בהתאם לתיאוריית הלמידה:

1
done
by
מיין לפי
by Goni Levin Haimi
Goni Levin Haimi 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
הסבר מישהו?
by
by Or Shtar
Or Shtar 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
מצגת למידה שקופית 9, דוגמה להכחדה- "חוסר הערכה מפחית מאמץ עתידי"
by

אילו מהגורמים הבאים ייחשב לפי תאוריית שני הגורמים של הרצברג לגורם מוטיבטורי?

1
done
by
מיין לפי

אילו מהבאים נכון על פי תיאוריית ההסתגלות לעבודה?

1
done
by
מיין לפי