Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בצוות של רינת עובדים על הצעה לפיתוח מוצר חדש. המועד האחרון להגשת ההצעה הוא מחר בשעות הבוקר. למרות שכל יתר הצוות סיימו מזמן את יום העבודה רינת החליטה להישאר ולסיים את כתיבת ההצעה. רינת זוכרת כי באוגוסט האחרון, כשבנה היה מאושפז בבית החולים, הארגון בא לקראתה בכל בקשותיה. היא יודעת שבטווח הארוך, ההשקעה שלה בארגון משתלמת. מה סביר להניח על פי תיאור המקרה?

1
done
חוזה פסיכולוגי מול חוזה יחסים- מצגת יחסים בין אישיים שקופית 3. תפיסת תמיכה ארגונית- מצגת עמודות הקשורות לעבודה שקופית 24.
by
מיין לפי

מקס הוא אחראי משמרת במסעדת "הכפר". במטרה לגבש את צוות העובדים הוא החליט כי פעם בשבוע יפגשו כולם בפאב השכונתי אחרי העבודה. אריאל הוא היחיד שמתנגד לרעיון. מקס נזכר שאריאל התנגד גם להטמעת מערכת ניהול חדשה ולשינוי בסידור העבודה. עפ"י תיאוריית הייחוס הסיבתי של Kelly, מה תוכלו להסיק לגבי אריאל?

1
done
ייחוסים פנימיים וחיצוניים מבוססים על שלושה סוגי אינפורמציה:  קונצנזוס – באיזו מידה אנשים אחרים מגיבים כמו X  עקביות – באיזו מידה X מתנהג דומה בפעמים אחרות  מובחנות – התגובה של X דומה במצבים שונים
by
מיין לפי
by Inbar Roth
Inbar Roth -2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 25
לדעתי זה ג', כי המצבים בהם אריאל התנגד לא דומים
by
by Or Shtar
Or Shtar 3 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
זה לא יכול להיות ג' כי המובחנות בהכרח נמוכה..
by
by Nitsan Maarek
Nitsan Maarek 3 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 5
יש פה טעות, המובחנות נמוכה מובחנות: באיזו מידה הפרט מתנהג באופן דומה במצבים שונים מובחנות נמוכה: מתלונן גם במצבים שונים
by

בארגון "הדגל" נערך תהליך של בחירת מועמדים לעבודה. שמואל מתלבט בין שני מועמדים: גדעון ויונתן. גדעון הגיע לריאיון עבוה כשהוא מתנשף ובאיחור של מספר דקות. יונתן שלח קורות חיים בהן ציין כי היה בקורס טיס וכי הוא מתגורר בקיבוץ בצפון הארץ. לשני המועמדים אין ניסיון תעסוקתי. שמואל הסיק כי לגדעון עשויה להיות בעיה של עמידה בזמנים וכי יונתן הוא בחור מוכשר. אילו תהליכים/מנגנונים סביר שהשפיעו על שמואל?

1
done
טעות ייחוס בסיסית- הנטייה להערכת חסר של השפעת הגורמים החיצוניים ולהערכת יתר של השפעת הגורמים האישיים בעת שיפוט התנהגויות של אחרים. למה לא אפקט ההילה: אפקט ההילה הוא דוגמה להטיה קוגניטיבית - אפשר לקבל רושם מוטעה על אדם, לטובה או לרעה, היות שמסיקים מתכונה אחת שלו על התנהגותו הכללית. (איחור זו לא תכונה)
by
מיין לפי
by Ilay Friedman
Ilay Friedman 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
איך מדובר במנגנון הזמינות בנוגע ליונתן? כי היה "זמין" יותר (בגלל האיחור של שמואל)?
by
by Maor Elfassy
Maor Elfassy 7 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 465
לא, הכוונה במנגנון הזמינות זה שמידע ש"זמין" יותר בראש נשלף בקלות. לשמואל "זמין" בראש שאנשים שהיו בקורסי טיס / קיבוצניקים - הם אנשים מוכשרים
by

יפית אוהבת אתגרים ומימוש עצמי ובחרה את עבודתה בהתאם למה חלמה עליו מאז שהייתה ילדה קטנה , כשהגיע למקום עבודה ביום הראשון פנתה אליה המנהלת רונית תוך שימוש באמירה "אם תעמדי במשימה הבאה אתן לך לעשות דברים שאת אוהבת" אילו מהבאים סביר לתאר את תגובתה של יפית.

1
done
מוקדי וויסות : סיבות לבחירת מקצוע: מוקד ויסות התקרבות: עניין, אתגר אהבה לתחום ולמקצוע רצון לצמיחה ומימוש עצמי "תמיד רציתי בכך.."
by
מיין לפי
by Yakir Tsizer
Yakir Tsizer 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 165
קידום והתקרבות זה אותו דבר לפי המצגות
by
by Nitsan Maarek
Nitsan Maarek 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 5
למה ד' לא נכונה?
by
by Maya Markovich
Maya Markovich 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
לדעתי דבריה של המנהלת לא מגבירים את רכיב הציפייה [ציפייה לפי המצגות זה "האמונה כי השקעת המאמץ תוביל לביצוע"]. אני פירשתי את "דברים שאת אוהבת" כתגמול ו"תעמדי במשימה" כביצוע ואז זה מגביר את הרכיב האינסטרומנטלי אבל לא את הציפייה.
by

כאשר המנהל בונה תוכנת מחשב להערכת מיומנויות עובדים בארגון במטרה לבנות תכנית הכשרה הרי שלפי תיאוריית ההנעה בעזרת ציפיות של vroom :

1
done
שיפור מרכיב הציפייה: שיפור יכולת העובד לבצע, בדיקת מיומנויות, הכשרה ואימון, הצבת משימות הגיוניות
by
מיין לפי
by Or Shtar
Or Shtar 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
הסבר?
by
by Yakir Tsizer
Yakir Tsizer 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 165
אם מגדילים את מרכיב הציפיה מחזקים את הקשר בין ביצוע העבודה להצלחת ביצוע העבודה. הדרכה במקרה הזה תעזור לעובדים להצליח לבצע את העבודה שלהם. ואם אנחנו באותו נושא אז אינסטרומנטאליות זה הקשר בין הצלחת ביצוע העבודה לקבלת תגמול על כך.
by

ההבדל העיקרי בין התיאוריה של הניהול המדעי של טיילור לבין התיאוריה של הבירוקרטיה של וובר הוא :

1
done
by
מיין לפי

לאחרונה גילה ארז כי הוא מקבל שכר גבוהה משל עמיתו העובד בתנאים זהים . ארז הופתע, אך לאחר ששקל בכובד ראש את הדברים הגיע למסקנה כי הכישורים הבינאישיים המעולים שלו , חשובים מאוד לתפקיד ולכן הוא ראוי לשכר גבוהה יותר . התהליך שעבר ארז נקרא :

1
done
שינוי תפיסת העצמי/ האחר- לדוגמה כאשר אנו מקבלים שכר נמוך עבור העבודה שלנו, זה גורם לנו להתערער, אולי השכר תואם לעבודה ואנחנו לא מספיק טובים, משלמים יותר למי שטוב יותר (משלמים לי יותר כי אני יותר מוצלח).
by
מיין לפי

דויד הוא נהג מונית . בזמן מבצע צוק איתן , בדיוק כשעבר המנהרה ,נשמעה אזעקת צבע אדום וטיל גראד נפל בסמוך. מאותו היום, דויד חושש למראה מנהרה ומשתדל שלא לעבוד במנהרות. דורית, הפסיכולוגית של דויד, החליטה לעודד אותו לעבוד במנהרה למרות הפחד . כיצד תאפיינו את תגובת הפחד של דויד למראה מנהרה , ומה מנסה להשיג דורית ?

1
done
הכללה (Generalization -)הופעת תגובה דומה לנוכח גירויים דומים.  הבחנה (Discrimination )– הופעת תגובה שונה לגירויים שונים.  הכחדה (Extinction - ) הצגת הגירוי המותנה ללא הגירוי הבלתי מותנה לאורך זמן, גורמת לדעיכה ולבסוף להכחדת התגובה המותנית  החלמה ספונטאנית (recovery Spontaneous -) הצגת הגירוי המותנה לאחר ההכחדה, מעוררת את התגובה המותנית ללא צורך בלמידה נוספת.
by
מיין לפי

דב ודנית ניגשו למבחני מיון לעבודה . דנית התקבלה לעבודה ואילו דב לא . דב מאמין כי המראיינת לא אהבה אותו מהרגע הראשון כיוון שהיא פמיניסטית היא הייתה לבושה בחליפת גבר, דיברה באסרטיביות וסיפרה כי היא אינה נשואה ואין לה ילדים , אילו הטיות מאפיינות את החשיבה של דב?

1
done
bias serving Self – הנטייה של הפרט לייחס הצלחות אישיות לגורמים פנימיים ולייחס כישלונות לגורמים חיצוניים.
by
מיין לפי

מקרה 1: מנהל משאבי אנוש החליט לעבור על התיקים האישיים של העובדים. מהתיקים עולים התאורים הבאים: אורן מאופיין כטיפוס שקט וביישן. יפית מתוארת כבעלת דמיון וסקרנות גבוהה ביותר. בניגוד אליה, עמית מתואר כבעל "רגליים על הקרקע" וצר מוחין. המנהל אף מוצא פרופיל אישיותי שמתאר אותו עצמו כנלהב ובטוח בעצמו. עזרו למנהל משאבי אנוש לנתח תאורים אלו במונחים של 5 מימדי האישיות. התיאור של יפית מתבסס על מימד...

1
sentiment_very_satisfied
פתיחות לניסיון- אדם שפתוח לשינויים, לרעיונות יצירתיים.
by
מיין לפי