Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בארגון מסוים, ארבעה פועלי ייצור שעובדים יחד במחלקת הייצור, נפגשים באופן די קבוע בשעות הערב בבית קפה. על פי הנלמד בנושא קבוצות וצוותים נכון לומר כי:

1
done
by
מיין לפי

קבוצה של עובדים נפגשים לישיבה בה הם צריכים לגבש החלטה לגבי פרויקט מסוים. המידע המוצג בפניהם לא ברור והם לא מבינים עד הסוף את המשמעויות שלו. רוב העובדים חושבים כי יש לבצע קיצוצים בהוצאות. יוסי אחד העובדים, שחשב בהתחלה שלא צריך לבצע קיצוצים, "מיישר קו" עם שאר חברי הקבוצה ואומר לבסוף כי לדעתו צריך לבצע קיצוצים. בערב מספר לאשתו על הישיבה ואומר לה שהוא מאמין באמת ובתמים שצריך לבצע קיצוצים ונראה לו ששאר העובדים כנראה ידעו יותר ממנו ונכון היה שהוא שינה את דעתו לפי מה שהם חשבו. על פי הנלמד בנושא קבוצות וצוותים נכון לומר כי:

1
done
by
מיין לפי

שלמה ראש צוות של 10 עובדים. הוא מלווה את הצוות מהקמתו. התקופה האחרונה מלווה במתחים רבים חוסר תאום ואי וודאות. שלמה מרגיש כי הדברים עדיין לא ברורים ולתחושתו העובדים עוד לא ממש מבינים כי הם חלק מקבוצה. לאור הנלמד בנושא קבוצות וצוותים סביר כי:

1
done
by
מיין לפי

במשרד רואי חשבון גדול קיימים צוותים רבים. באחד מהם, כרמית, ראש הצוות, גדי רואה חשבון בכיר, דליה יועצת מס בכירה ושלמה מנהל חשבונות. הצוות של כרמית עסוק מבוקר ועד ערב בבעיות שעולות יום יום במשרד ומנסה לפתור אותן כמיטב יכולתו. כרמית מעט מתוסכלת שההנהלה לא תמיד מיישמת את ההמלצות של הצוות שלה. על פי הנלמד בנושא קבוצות וצוותים, נכון לומר כי הצוות הנ"ל הינו:

1
done
by
מיין לפי

קראו את הקטע הבא וענו על השאלה שמופיע בסופו " נהגת עצרה ברמזור אדום וחיכתה 12 שניות (כשהאור התחלף לירוק) בכל פעם שנעמדו מאחוריה מכונית ספורט או רכב שטח (סוגי רכב שבהם הגג יכול להיות פתוח או סגור. כאשר הגג פתוח, הנהגים יותר חשופים ופחות אנונימיים). בזמן ההמתנה היא תיעדה כל צפירה (פעולה תוקפנית קלה) שהנהג או הנהגת מאחוריה צפרו. נמצא שנהגים שנהגו במכוניות עם גג סגור, צפרו יותר מנהגים שישבו במכוניות עם גג פתוח: הראשונים הקדימו לצפור (זמן תגובה קצר בשליש), צפרו בתכיפות כפולה, וצפירתם הייתה ארוכה כמעט פי שניים. איזו תופעה מסבירה את התנהגות הנהגים המתוארת בקטע?

1
done
by
מיין לפי

6. להלן תיאור של שתי קבוצות עובדים: קבוצה א: העובדים הם מטווח גילים רחב, הקבוצה גדולה מאוד, ושיטת העבודה המרכזית מבוססת על משימות ותגמולים אישיים. קבוצה ב: רוב העובדים צעירים, הקבוצה קטנה יחסית ורוב החברים בה הם מרקע דומה. על פי הנלמד בנושא קבוצות וצוותים מה נכון לומר לגבי הלכידות של הקבוצות?

1
done
by
מיין לפי

על פי חומר הקריאה בנושא קבוצות, מה נכון לגבי לעצלות/בטלה חברתית social loafing ?

1
done
by
מיין לפי

לאחרונה חברת הזנק נמכרה במיליארדי דולרים לחברה גדולה. היזם של חברת ההזנק מספר בראיון לעיתונות כי בזכות הצוותים המדהימים שלו, שכללו אנשים מתחומי ידע שונים, בזכות התיאום המדהים ביניהם והתקשורת הפתוחה והזורמת בין כולם בצוות, הם הצליחו לפתח מוצר כה מורכב וכל כך חדשני. לאור הידוע לכם בנושא תקשורת סביר כי:

1
done
by
מיין לפי

מנהל קורא לעובד לשיחה. בשיחה אומר לו המנהל: "אני מאוד מאוכזב מהאופן בו הגשת את הדו"ח הוא מלא טעויות, אני רוצה שתתקן אותו באופן מידי!" העובד עונה לו: "בסדר, אעבור על הדו"ח שוב ואבדוק היכן טעיתי, אשמח אם תוכל לציין באון ספציפי היכן תרצה שאתמקד יותר". על פי הנלמד בנושא תקשורת:

1
done
by
מיין לפי

על פי הספר בנושא תקשורת, מנהלים מבלים את רוב זמנם ב:

1
done
by
מיין לפי