Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

אילו השלכות חיוביות יש לקונפליקט?

1
done
by
מיין לפי

יוסי הוא טיפוס קשוח להתמודד מולו בקונפליקט. הוא תמיד מגן על העמדה שלו וחושב שהוא צודק, הוא משתלט על כל היריבים שלו בעזרת כפיית הפתרון שלו. גם באופן מתמיד המטרות שלו באות על חשבון יחסים עם האחר, זה ממש בינארי אצלו או ניצחון או הפסד אין אמצע. מנגד, במקרה החירום האחרון שהיה לנו בחברה, דווקא הגישה של יוסי עזרה מאחר והיינו צריכים לקבל החלטה במהירות, ודרך הפעולה הייתה לא נפוצה אז דווקא טוב שיוסי עמד מאחורי ההחלטה שלו. האינטרס שלו היה חשוב והוא באמת לא היה צריך להתפשר עליו. לפי מודל דרכי התמודדות עם קונפליקט, לאיזה מבין חמשת סגנונות הניהול יוסי מתאים?

1
done
by
מיין לפי

אוסנת תמיד מוותרת על הצרכים האישיים שלה לטובת מילוי צרכי האחר. היא כזאת נדיבה, צייתנית ממש טיפוס טוב כזה. רואים שחשובים לה היחסים עם הצד השני, ממש עד לרמה שהמטרות האישיות שלה הופכות למשניות לעומת הצד השני. היא כן מחפשת את אהדת הקהל, מאמינה שאין צורך להיכנס לקונפליקטים. המצב הזה התאים בפגישת הצוות האחרונה במיוחד כשהיא הבינה שהיא טעתה ולא המשיכה לעמוד על עמדתה, היה לה גם חשוב לזכות באשראי חברתי של הבוסית שלה לכן העמידה את מטרות הבוסית לפניה. באופן כללי ההרמוניה חשובה לה מאוד. באיזה מבין סגנונות התמודדות עם קונפליקט מתאים המקרה?

1
done
by
מיין לפי

חיים היה היחיד בפגישה שפשוט לא עניין אותו הקונפליקט. נראה ששום דבר לא מעניין אותו, לא האינטרס של עצמו או של אחרים. הוא כל הזמן אמר ״נטפל בזה שנה הבאה״ וממש ניסה להתרחק מהקונפליקט. הוא תמיד אומר ״אין טעם לפתור קונפליקטים. לפסטה לעומת זאת יש טעם״. האמת שיש מצבים שבהם הוא צודק, נניח כשאנחנו במצב חירום ונוצר קונפיקט בצוות, עדיף להתמקד בלפתור את מצב החירום. בנוסף, אולי הוא מראש חושב שאין לו סיכוי להשיג את האינטרס שלו והנזק מהניסיון בטיפול הקונפליקט גדול מהתועלת. חיים אוהב שהרוחות בצוות רגועים, מעדיף לאסוף מידע ולהבין את המצב מאשר לקבל החלטה מיד ולתת לאחרים את הסמכות לטפל בקונפליקט בצורה יעילה יותר. איזה מבין סגנונות ניהול הקונפליקט מתאים למצב?

1
done
by
מיין לפי

חגית או בשמה השני ״פתרנית״ תמיד מחפשת פתרון שמקובל על שני הצדדים, אפילו אם האינטרסים שלהם מסופקים באופן חלקי. היא נמנעת מלהיכנס לעומק הבעיה ומחפשת פתרון שיפתור את המצב בצורה ישירה. פעם היא אמרה שיש לה נוסחה, לשקלול מטרות אישיות ויחסים עם אחרים כדי למצוא את הפתרון שיהיה מקובל על שני הצדדים. האמת, שזה עזר מאוד בקונפליקט שהיה בינה ובין יוסי. המטרות של שניהם היו חשובות אבל כן היה ניתן לגשר בקלות בין האינטרסים שלהם. היא השיגה רגיעה זמנית אבל זה לגמרי עזר במצב החירום שהיינו בו. איזו סגנון ניהול קונפליקט מתואר?

1
done
by
מיין לפי

הראל הוא המומחה בצוות למציאת אלטרנטיבות. במצבי קונפליקט, הוא תמיד מנסה לעבוד עם הצד השני כדי למצוא פתרון הולם באמצעות דיון וזיהוי האינטרסים של שני הצדדים. הוא רואה בקונפליקט בעיה שחשוב מאוד לפתור ככה שמטרות שני הצדדים יושגו. בעצם לדעתו, זה יוריד את המתח מהקונפליקט וישפר את היחסים. זה התאפשר בפגישה האחרונה שהתנהלה בצוות, כשהיה קונפליקט בינו לבין אוסנת. שני האינטרסים שלהם היו חשובים והם גם בתלות הדדית גבוהה יוסי ואוסנת. בעצם הם הבינו שאם ישלבו את האינטרסים ישיגו מחויבות, יוכלו ללמוד ואולי הקונפליקט שעל פני השטח מבטא בעיה עמוקה יותר שחשוב מאוד לפתור. איזה סגנון ניהול קונפליקט מתאים?

1
done
by
מיין לפי

כיצד ניתן להגדיר אמון?

1
done
by
מיין לפי

בדינמיקה של הפרת אמון, מהי הפעילות הקוגניטיבית כחלק מהמודל?

1
done
by
מיין לפי

בניסוח המשוב, יש להתייחס לתכונות האישיות של האדם מאחר ואלו משפיעות על התנהגותו.

1
done
תיאור עובדות ותוצאות, השלכות והתנהגות (לא תכונה). אין מקום לשיפוט ופרשנות אישית לגבי הסיבות להתנהגות, אלא יש רק לתאר אותה. הניסוח צריך לתת לאדם חומר למחשבה
by
מיין לפי

עובדת שכל בוקר מאחרת ב5 דקות ומעצבנת בכך את המנהל שלה. במציאות, העובדת קמה כל בוקר ב5:50, מטפלת בשלושת ילדיה ואימה הנכה, מסיעה את ילדיה לבתי ספר שונים ורק לאחר מכן מגיעה לעבודה מקרה זה ממחיש לנו את החשיבות שב:

1
done
by
מיין לפי