Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

מקרה 3 נועם, נועה ונעמה עובדים כסוכני מכירות בחברת תקשורת גדולה. בזמן ארוחת הצהריים, נועם מגלה כי הוא מקבל עמלה גבוהה יותר על כל מכירה ממה שמקבלות נועה ונעמה. נועה ונעמה כועסות מאוד וטוענות כי הן ותיקות יותר ומוכרות יותר מנועם ולכן מגיעה להן עמלה גבוהה יותר. עפ"י תיאורית ההוגנות של אדאמס, נועה ונעמה נמצאות במצב של:

1
done
אינסטרומנטליות (קשור להנעה בעזרת ציפיות)
by
מיין לפי

מקרה 3 נועם, נועה ונעמה עובדים כסוכני מכירות בחברת תקשורת גדולה. בזמן ארוחת הצהריים, נועם מגלה כי הוא מקבל עמלה גבוהה יותר על כל מכירה ממה שמקבלות נועה ונעמה. נועה ונעמה כועסות מאוד וטוענות כי הן ותיקות יותר ומוכרות יותר מנועם ולכן מגיעה להן עמלה גבוהה יותר. עפ"י תיאורית ההוגנות של אדאמס, מה צפויה להיות התנהגותו של נועם בעקבות הגילוי?

1
done
by
מיין לפי
by Gal Buzaglo
Gal Buzaglo 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 99
במצגת היא הגדירה ש-אשמה ו-כעס הם שניהם מצב של חוסר הוגנות שקופית אחכ היא פירטה מה העובד יכול לעשות במצב של חוסר הוגנות למה זה לא יכול להיות פה תשובות א' או ג' ? ב-א' הוא מרגיש שוואלה אין קשר בין איך שאני עובד לכמה תגמול אני מקבל אז אני אעבוד פחות - שינוי תרומה לארגון ב-ג' מתוך האשמה שהוא מרגיש בארגון הזה (והוא נניח מאוד מוסרי) אז הוא עוזב את הארגון - עזיבה
by
by Gal Buzaglo
Gal Buzaglo 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 99
גם ב' נכונה לפי השקף הזה של מה העובד יעשה במצב חוסר הוגנות
by
by Aviv Cohen
Aviv Cohen 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
לפחות לפי המצגת, כעס מגיע כשעובד מתוגמל פחות מאחרים. אישית חושב שגם א' אפשרי בהחלט.
by
by Gal Buzaglo
Gal Buzaglo 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 99
"במצב שבו עובד מרגיש שהוא מתוגמל יותר מעובדים אחרים, בטווח הקצר הוא יגיב ברצון "לפצות" את הארגון על ידי הגדלת התפוקות שלו. אך בטווח הארוך, התאוריה גורסת שהעובד יראה בתגמול הגבוה כתגמול לגיטימי עבורו וישנה את התפיסה שלו בהתאם. במקרים מסוימים, עודף התגמול יגרור תסכול ותחושת עליונות ואמונה שהוא ראוי לתגמול אפילו יותר גבוה." מויקיפדיה =\
by

מקרה 4 במחלקת ההרכבה של מפעל רכב הוחלט לשנות את מבנה העיסוק של העובדים. אלי מונה לעמוד בראש הצוות שיוביל ויטמיע את השינוי. מתוך שיחות שאלי ערך עם קבוצות של מנהלים ועובדים עולה כי המנהלים רוצים כי כל עובד יקבל מטלות רבות יותר אך ללא הגדלה של רמת האחריות או המיומנות הנדרשת לביצוע כל מטלה. לעובדי הייצור חשוב לראות את התהליך השלם וללוות את תהליך הרכבת הרכב מתחילתו ועד סופו. בסיכום שאלי ערך הוא ציין כי מתוך הסקר הארגוני עולה כי העובדים מעוניינים להתפתח ולחוות תחושת משמעות בעבודה אך אינם מעוניינים בהגדלת רמת האחריות. המנהלים במפעל היו מעוניינים ב:

1
done
by
מיין לפי

מקרה 4 במחלקת ההרכבה של מפעל רכב הוחלט לשנות את מבנה העיסוק של העובדים. אלי מונה לעמוד בראש הצוות שיוביל ויטמיע את השינוי. מתוך שיחות שאלי ערך עם קבוצות של מנהלים ועובדים עולה כי המנהלים רוצים כי כל עובד יקבל מטלות רבות יותר אך ללא הגדלה של רמת האחריות או המיומנות הנדרשת לביצוע כל מטלה. לעובדי הייצור חשוב לראות את התהליך השלם וללוות את תהליך הרכבת הרכב מתחילתו ועד סופו. בסיכום שאלי ערך הוא ציין כי מתוך הסקר הארגוני עולה כי העובדים מעוניינים להתפתח ולחוות תחושת משמעות בעבודה אך אינם מעוניינים בהגדלת רמת האחריות. העובדים במפעל היו מעוניינים ב:

1
done
by
מיין לפי

מקרה 4 במחלקת ההרכבה של מפעל רכב הוחלט לשנות את מבנה העיסוק של העובדים. אלי מונה לעמוד בראש הצוות שיוביל ויטמיע את השינוי. מתוך שיחות שאלי ערך עם קבוצות של מנהלים ועובדים עולה כי המנהלים רוצים כי כל עובד יקבל מטלות רבות יותר אך ללא הגדלה של רמת האחריות או המיומנות הנדרשת לביצוע כל מטלה. לעובדי הייצור חשוב לראות את התהליך השלם וללוות את תהליך הרכבת הרכב מתחילתו ועד סופו. בסיכום שאלי ערך הוא ציין כי מתוך הסקר הארגוני עולה כי העובדים מעוניינים להתפתח ולחוות תחושת משמעות בעבודה אך אינם מעוניינים בהגדלת רמת האחריות. על פי הסקר הארגוני, איזה מימד של התפקיד העובדים אינם מעוניינים להעשיר (במונחים של תאוריית מאפייני התפקיד)?

1
sentiment_very_satisfied
by
מיין לפי

ג'ו ומרי צופים במנהלים המתמחים החדשים כאשר הם נכנסים לחדר ההדרכה. הם צופים כיצד כל אחד מן המתמחים לבוש, כיצד הם הולכים, האם הם משוחחים עם האדם לצידם כאשר הם מתיישבים וכדומה. ג'ו שם לב שאחד המתמחים לבוש בצורה יומיומית, הוא הולך בצורה נינוחה ומשוחח עם כל מי שנמצא קרוב למקום משובו. ג'ו חושב שהוא יכול לשמש כמתנדב טוב למשחקי התפקידים בגלל שהוא כנראה די מוחצן. ג'ו כבר צפה במאות מתמחים לפני כן אשר התנהגו בצורה דומה והם תמיד הוכיחו עצמם כמתנדבים לפני כולם. מרי צפתה באישה צעירה שהיא ריאיינה לפני כן. במהלך הריאיון המועמדת הייתה מוחצנת, חייכה הרבה והרחיבה בדיבור. מרי שמה לב כי כעת המועמדת יושבת לבדה במרחק משאר המועמדים, ידיה משולבות ומבט רציני על פניה. מרי חושבת שאישה זו כנראה מרגישה נינוחה יותר בסיטואציות של אחד-על-אחד מאשר בקבוצה. ההערכה של ג'ו לגבי המועמד שצפה בו הינה דוגמא ל:

1
done
by
מיין לפי
by Gal Buzaglo
Gal Buzaglo 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 99
איך התשובה מתקשרת לחומר?
by
by Moran Shimshila
Moran Shimshila 0 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 25
אם מישהו הבין את זה, אשמח להסבר
by

ג'ו ומרי צופים במנהלים המתמחים החדשים כאשר הם נכנסים לחדר ההדרכה. הם צופים כיצד כל אחד מן המתמחים לבוש, כיצד הם הולכים, האם הם משוחחים עם האדם לצידם כאשר הם מתיישבים וכדומה. ג'ו שם לב שאחד המתמחים לבוש בצורה יומיומית, הוא הולך בצורה נינוחה ומשוחח עם כל מי שנמצא קרוב למקום משובו. ג'ו חושב שהוא יכול לשמש כמתנדב טוב למשחקי התפקידים בגלל שהוא כנראה די מוחצן. ג'ו כבר צפה במאות מתמחים לפני כן אשר התנהגו בצורה דומה והם תמיד הוכיחו עצמם כמתנדבים לפני כולם. מרי צפתה באישה צעירה שהיא ריאיינה לפני כן. במהלך הריאיון המועמדת הייתה מוחצנת, חייכה הרבה והרחיבה בדיבור. מרי שמה לב כי כעת המועמדת יושבת לבדה במרחק משאר המועמדים, ידיה משולבות ומבט רציני על פניה. מרי חושבת שאישה זו כנראה מרגישה נינוחה יותר בסיטואציות של אחד-על-אחד מאשר בקבוצה. הבסיס להערכה של ג'ו לגבי המועמד היא דוגמא לאינפורמציה מסוג ________?

1
done
קונצנזוס – באיזו מידה אחרים פועלים באופן דומה במצבים דומים?  עקביות – באיזו מידה הפרט פועל באופן דומה במצבים אחרים?  מובחנות – באיזו מידה האדם מתנהג באופן דומה במצבים אחרים?
by
מיין לפי

ג'ו ומרי צופים במנהלים המתמחים החדשים כאשר הם נכנסים לחדר ההדרכה. הם צופים כיצד כל אחד מן המתמחים לבוש, כיצד הם הולכים, האם הם משוחחים עם האדם לצידם כאשר הם מתיישבים וכדומה. ג'ו שם לב שאחד המתמחים לבוש בצורה יומיומית, הוא הולך בצורה נינוחה ומשוחח עם כל מי שנמצא קרוב למקום משובו. ג'ו חושב שהוא יכול לשמש כמתנדב טוב למשחקי התפקידים בגלל שהוא כנראה די מוחצן. ג'ו כבר צפה במאות מתמחים לפני כן אשר התנהגו בצורה דומה והם תמיד הוכיחו עצמם כמתנדבים לפני כולם. מרי צפתה באישה צעירה שהיא ריאיינה לפני כן. במהלך הריאיון המועמדת הייתה מוחצנת, חייכה הרבה והרחיבה בדיבור. מרי שמה לב כי כעת המועמדת יושבת לבדה במרחק משאר המועמדים, ידיה משולבות ומבט רציני על פניה. מרי חושבת שאישה זו כנראה מרגישה נינוחה יותר בסיטואציות של אחד-על-אחד מאשר בקבוצה. הבסיס להערכה של מרי לגבי המועמדת שראיינה היא דוגמא לאינפורמציה מסוג _______?

1
done
by
מיין לפי

ג'ו ומרי צופים במנהלים המתמחים החדשים כאשר הם נכנסים לחדר ההדרכה. הם צופים כיצד כל אחד מן המתמחים לבוש, כיצד הם הולכים, האם הם משוחחים עם האדם לצידם כאשר הם מתיישבים וכדומה. ג'ו שם לב שאחד המתמחים לבוש בצורה יומיומית, הוא הולך בצורה נינוחה ומשוחח עם כל מי שנמצא קרוב למקום משובו. ג'ו חושב שהוא יכול לשמש כמתנדב טוב למשחקי התפקידים בגלל שהוא כנראה די מוחצן. ג'ו כבר צפה במאות מתמחים לפני כן אשר התנהגו בצורה דומה והם תמיד הוכיחו עצמם כמתנדבים לפני כולם. מרי צפתה באישה צעירה שהיא ריאיינה לפני כן. במהלך הריאיון המועמדת הייתה מוחצנת, חייכה הרבה והרחיבה בדיבור. מרי שמה לב כי כעת המועמדת יושבת לבדה במרחק משאר המועמדים, ידיה משולבות ומבט רציני על פניה. מרי חושבת שאישה זו כנראה מרגישה נינוחה יותר בסיטואציות של אחד-על-אחד מאשר בקבוצה. איזו סוג אינפורמציה חסרה לג'ו ומרי על מנת לתקף את התצפיות שלהם על שני המועמדים ?

1
done
by
מיין לפי

בני ורועי מראיינים תלמידי תיכון לעבודה במסעדת מזון מהיר חדשה שנפתחה. בני מכיר את המועמד אותו הוא מראיין, הוא אימן אותו בקבוצת הכדורגל השכונתית. בני אינו מצפה שהראיון יהיה טוב או שהוא יעסיק אותו כיוון שהתלמיד לא היה מאוד פתוח לעצות כאשר בעת האימונים. המרואיין של רועי איחר והוא רץ למקום וכעת נושם בכבדות ומתנשף. רועי מניח כי המרואיין נתקל בקשיים להגיע למקום ולכן הוא מניח לו להירגע ולסדר את מראו. לאחר מספר שעות, בני מראיין את המועמדת ה-20 מיכל. כאשר היא מתיישבת היא משלבת את ידיה ומקמצת את שפתיה. היא לובשת חולצת T עם הדפס של להקת רוק כבד. בני מכין עצמו לראיון קשה ועוין אך מופתע שלאחר מספר שאלות מיכל מתבררת כאדם מאוד חברותי ומנומס. המרואיין האחרון של רועי חברותי, יש לו תחומי עניין דומים לאלו של רועי ויש להם מספר מכרים משותפים בשכונה. כאשר הם סיימו את הראיונות ואוספים את התיקים רועי אומר לבני שהמועמד האחרון שראיין מזכיר לו את עצמו בגיל 17. איזה הטיה מציג בני עם המרואיין הראשון?

1
done
 error attribution Fundamental - הנטייה להערכת חסר של השפעת הגורמים החיצוניים ולהערכת יתר של השפעת הגורמים האישיים בעת שיפוט התנהגויות של אחרים. אפקט ההילה - קבלת רושם כללי על הפרט בהתבסס על ייחוס בודד
by
מיין לפי
by Yakir Tsizer
Yakir Tsizer -5 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 165
בני קיבל רושם ראשוני על המועמד הראשון (דיקלה תחנקי שגרמת לנו לקרוא את כל שאר המועמדים סתם) בהתבסס על ייחוס בודד- לא נשמע לעצות.
by
by Oded Berkovich
Oded Berkovich 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 95
התלמיד לא היה פתוח לעצות- ובני הסיק והשליך את זה על תכונות אחרות וחוסר התאמה לתפקיד (שסביר להניח שבכלל לא ידרוש ממנו פתיחות לעצות)
by