Discuss, Learn and be Happy דיון בשאלות

help brightness_4 brightness_7 format_textdirection_r_to_l format_textdirection_l_to_r

בני ורועי מראיינים תלמידי תיכון לעבודה במסעדת מזון מהיר חדשה שנפתחה. בני מכיר את המועמד אותו הוא מראיין, הוא אימן אותו בקבוצת הכדורגל השכונתית. בני אינו מצפה שהראיון יהיה טוב או שהוא יעסיק אותו כיוון שהתלמיד לא היה מאוד פתוח לעצות כאשר בעת האימונים. המרואיין של רועי איחר והוא רץ למקום וכעת נושם בכבדות ומתנשף. רועי מניח כי המרואיין נתקל בקשיים להגיע למקום ולכן הוא מניח לו להירגע ולסדר את מראו. לאחר מספר שעות, בני מראיין את המועמדת ה-20 מיכל. כאשר היא מתיישבת היא משלבת את ידיה ומקמצת את שפתיה. היא לובשת חולצת T עם הדפס של להקת רוק כבד. בני מכין עצמו לראיון קשה ועוין אך מופתע שלאחר מספר שאלות מיכל מתבררת כאדם מאוד חברותי ומנומס. המרואיין האחרון של רועי חברותי, יש לו תחומי עניין דומים לאלו של רועי ויש להם מספר מכרים משותפים בשכונה. כאשר הם סיימו את הראיונות ואוספים את התיקים רועי אומר לבני שהמועמד האחרון שראיין מזכיר לו את עצמו בגיל 17. למרות שרועי לא ידע מדוע המרואיין הראשון שלו אחר, הוא נתן לו ליהנות מהספק. איזו הטיה תפיסתית הציג רועי ?

1
done
by
מיין לפי
by Stiven Danishevski
Stiven Danishevski 4 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
טעות ייחוס בסיסית נובעת מהשלכה על גורמים אישיים , פה קרה בידיוק ההפך - השלכה לגורמים חיצוניים - "קשיים" , למה זו התשובה?
by
by Maor Elfassy
Maor Elfassy 6 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 465
מסכים. נראה לי שתפיסה סלקטיבית הכי מתאים כאן.
by

בני ורועי מראיינים תלמידי תיכון לעבודה במסעדת מזון מהיר חדשה שנפתחה. בני מכיר את המועמד אותו הוא מראיין, הוא אימן אותו בקבוצת הכדורגל השכונתית. בני אינו מצפה שהראיון יהיה טוב או שהוא יעסיק אותו כיוון שהתלמיד לא היה מאוד פתוח לעצות כאשר בעת האימונים. המרואיין של רועי איחר והוא רץ למקום וכעת נושם בכבדות ומתנשף. רועי מניח כי המרואיין נתקל בקשיים להגיע למקום ולכן הוא מניח לו להירגע ולסדר את מראו. לאחר מספר שעות, בני מראיין את המועמדת ה-20 מיכל. כאשר היא מתיישבת היא משלבת את ידיה ומקמצת את שפתיה. היא לובשת חולצת T עם הדפס של להקת רוק כבד. בני מכין עצמו לראיון קשה ועוין אך מופתע שלאחר מספר שאלות מיכל מתבררת כאדם מאוד חברותי ומנומס. המרואיין האחרון של רועי חברותי, יש לו תחומי עניין דומים לאלו של רועי ויש להם מספר מכרים משותפים בשכונה. כאשר הם סיימו את הראיונות ואוספים את התיקים רועי אומר לבני שהמועמד האחרון שראיין מזכיר לו את עצמו בגיל 17. ההטיה התפיסתית של בני במקרה של מיכל הינה:

1
done
תפיסה סלקטיבית – נטייה להתמקד באספקטים מסוימים של הסביבה ולהתעלם מאחרים. רושם ראשוני – נטייה של הרושם הראשוני להשפיע על רשמים עוקבים.
by
מיין לפי
by Omri Naor
Omri Naor -4 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
כמעט בטוח שזה אפקט ההילה... זו תשובה וודאית?
by
by Sahar Ben Baruch
Sahar Ben Baruch 11 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 20
אני חשבתי דווקא רושם ראשוני ..
by
by Sahar Ben Baruch
Sahar Ben Baruch 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 20
תפיסה סלקטיבית זה לקלוט חלק מהמציאות ולא את כולה (כמו הקוף והווילון בסרטון מההרצאה).. מישהו הבין איך התשובה הזאת קשורה ?
by
by Ilay Friedman
Ilay Friedman -2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
גם חושב שזה אפקט הילה
by
by Lidor Avitan
Lidor Avitan 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 0
תפיסה סלקטיבית "מנהל עם רקע טכני ומנהל עם רקע שיווקי יראיינו מועמדים לעבודה באופן שונה" נטייתנו להתמקד באספקטים מסויימים של הסביבה ולהתעלם מאחרים (מנהל שיווק יחשוב שהדבר הכי חשוב הוא המוצר, מנהל טכני יחשוב שהכי חשוב אספקטים הטכניים ) אפקט הראשוניות – ברגעים הראשונים שאנו פוגשים אנשים, אנו מגבשים לגביהם רושם מסוים בשאלה מתואר הלבוש של מיכל ותיאור כללי שלה שנתפס ע"י בני * ומתוך התיאור הזה הוא "מכין" את עצמו לראיון קשה כלומר הוא קיבל רושם ראשוני על מיכל שהיא תהיה מרואיינת קשה
by
by Yakir Tsizer
Yakir Tsizer 5 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 165
רושם ראשוני קלאסי!!
by
by Idan Shani
Idan Shani 2 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 1
קלאסי רושם ראשוני
by
by Hila Hadad
Hila Hadad 1 נקודות · יותר מ-6 חודשים
מוניטין: 15
רושם קלאסי ראשוני
by

בני ורועי מראיינים תלמידי תיכון לעבודה במסעדת מזון מהיר חדשה שנפתחה. בני מכיר את המועמד אותו הוא מראיין, הוא אימן אותו בקבוצת הכדורגל השכונתית. בני אינו מצפה שהראיון יהיה טוב או שהוא יעסיק אותו כיוון שהתלמיד לא היה מאוד פתוח לעצות כאשר בעת האימונים. המרואיין של רועי איחר והוא רץ למקום וכעת נושם בכבדות ומתנשף. רועי מניח כי המרואיין נתקל בקשיים להגיע למקום ולכן הוא מניח לו להירגע ולסדר את מראו. לאחר מספר שעות, בני מראיין את המועמדת ה-20 מיכל. כאשר היא מתיישבת היא משלבת את ידיה ומקמצת את שפתיה. היא לובשת חולצת T עם הדפס של להקת רוק כבד. בני מכין עצמו לראיון קשה ועוין אך מופתע שלאחר מספר שאלות מיכל מתבררת כאדם מאוד חברותי ומנומס. המרואיין האחרון של רועי חברותי, יש לו תחומי עניין דומים לאלו של רועי ויש להם מספר מכרים משותפים בשכונה. כאשר הם סיימו את הראיונות ואוספים את התיקים רועי אומר לבני שהמועמד האחרון שראיין מזכיר לו את עצמו בגיל 17. איזו הטיה סביר שרועי ביצע בריאיון האחרון

1
done
by
מיין לפי

יונית עובדת במחלקת השיווק של הארגון. המנהל של יונית בעל חזות מאיימת. בעבר, יונית הייתה נתקפת תחושת פחד לא נעימה כשנכנס המנהל לחדרה. כיום, התחושה הלא נעימה מתעוררת למשמע פסיעותיו של המנהל במסדרון. תחושת הפחד שתקפה את יונית בעבר כשמנהלה היה נכנס לחדר נקראת:

1
done
by
מיין לפי

יונית עובדת במחלקת השיווק של הארגון. המנהל של יונית בעל חזות מאיימת. בעבר, יונית הייתה נתקפת תחושת פחד לא נעימה כשנכנס המנהל לחדרה. כיום, התחושה הלא נעימה מתעוררת למשמע פסיעותיו של המנהל במסדרון לאחר מספר שבועות החלה יונית לפתח את תחושות הפחד הלא נעימות למשמע קולות צעדים שונים במסדרון (של המזכירה, של מחלק הדואר וכו'). תופעה זו נקראת:

1
done
by
מיין לפי

זהבית מגיעה בבוקר לעבודה עם חיוך על הפנים. גם כשעומס העבודה רב היא מצליחה להיות אדיבה ללקוחות. העובדים האחרים אוהבים להיות בקרבתה בגלל התחושות החיוביות שהיא משדרת. זהבית מאופיינת ב:

1
done
רגשיות חיובית- Positive Affectivity   נטייה לחוות רגשות חיוביים במגוון רחב של מסגרות ותנאים.
by
מיין לפי

לזהבית מערך כישורים רגשיים ורגישות גבוהה לעומד מולה. היא יכולה לזהות את הלך הרוח של הלקוח, להגיב בהתאם ולהשפיע על הלקוח. זהבית מאופיינת ב:

1
mood
היכולת לזהות ולווסת רגשות של הפרט עצמו – מודעות לרגשות ויכולת להפגין רגשות מתאימים למצב.  היכולת לזהות ולהשפיע על רגשות של אחרים – שיפוט נכון של ההשפעה על האחרים והתנהגות בהתאם.
by
מיין לפי

מתוך מודל חמשת הגורמים, ממד האישיות שנמצא כמנבא התקף ביותר לביצוע בעבודה הוא: ?

1
done
by
מיין לפי

ענישה של עובד יעילה יותר אם היא...

1
done
by
מיין לפי

אילו מהגורמים הבאים ייחשב לפי הרצברג לגורם מניע?

1
done
תיאוריית שני הגורמים: גורמים מוטיבטוריים –  יוצרים שביעות רצון כתוצאה מסיפוק הצורך במימוש עצמי והזדהות עם התעסוקה (אוטונומיה, אחריות, אתגר, עניין וכו' בתפקיד).
by
מיין לפי